מה ההבדל בין חנוכיות מודרניות לחנוכיות מסורתיות

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאז ומתמיד יהודים רבים חגגו את חג החנוכה וציפו לו בכיליון עיניים. חג החנוכה, נחגג בעקבות ניצחון אדיר אליו הגיעו קבוצה של יהודים שנקראו "מכבים" במלחמתם מול העם היווני הסלווקי. הצנחון מוגדר כמזהיר מכיוון שהמכבים הגיעו אליו למרות הנחיתות המספרית שלהם מול הצבאות היווניים בהובלתו של אנטיוכוס, כמתואר בספר "מלחמות המכבים".

 

הקדמה

כשהגיעו המכבים לאחר הניצחון שלהם לבית המקדש, אותו כבשו היוונים במהלך המלחמה, הם לא מצאו שמן טהור להדליק בו את המנורה, אחד הכלים בעלי המשמעות הרבה ביותר בבית המקדש, אותה מדליקים כל יום מחדש. לאחר נס גדול שנעשה למכבים, הם מצאו פך קטן של שמן שבאורח נס הספיק לשמונה ימים על אף שהשמן שבתוכו היה אמור להספיק ליום אחר בלבד.

לזכר אותו הנס, אנחנו מדליקים כיום את ה"חנוכייה", אותו כלי תאורה בעל שמונה קנים ו"שמש", ממנו ורק ממנו מותר להדליק את שאר הקנים של החנוכייה. כיום, עם התפתחות עולם הטכנולוגיה, קיימות צורות שונות של חנוכיות מעוצבות השונות מאוד מהחנוכייה המסורתית. ננסה כעת להציג את השנויים שיש בין מבנה החנוכייה המסורתית לבין מבנה החנוכייה המודרנית.

 

השינויים

 

מבנה החנוכייה

השינוי הראשון שקים בין החנוכייה המודרנית לחנוכייה המסורתית, הוא מבנה החנוכייה. חנוכייה מסורתית, דומה בצורתה למנורה אותה הדליקו המכבים כאשר הגיעו לבית המקדש ונעשה להם נס פך השמן. צורת החנוכייה המסורתית היא דומה למנורה בסמל של מדינת ישראל. כלומר, מעין חנוכייה מעוגלת בעלת קנים בצורת חצאי עיגול העולים מכל צד של הקנה הראשי.

עד לדורות האחרונים, החנוכייה הייתה בדיוק בצורה זו, בגדלים ובמעט וריאציות וחומרים שונים. לעומת זאת, מבנה החנוכה המודרנית יכול להיות שונה לחלוטין, ולא להזכיר בצורתו את אותה מנורה. לדוגמה, חנוכייה בצורה מרובעת, חנוכייה בצורת  מטוס, חנוכייה בצורת רכבת או לחלופין חנוכייה בצורת אנשים מפורסמים המחזיקים בידיהם נרות.

לכן, כאשר נעמיד חנוכייה מודרנית, שבמרכזה עומד נושא מסוים או שקיים עיצוב מסוים לאורו מעוצבת החנוכייה לעומת חנוכייה מסורתית, תיראה החנוכייה המסורתית מצועצעת מעט.

 

צבע החנוכיה

צבען של החנוכיות המסורתיות, הוא צבע לא בוהק מדי, כלומר יותר דומה לצבע מט ושאר החומרים והצבעים שלא מושכים עיניים בצורה משמעותית. לחלופין, יהיו חנוכיות מסורתיות שימשכו עיניים ויהיו עשויות מכסף או זהב, אך גם הן יהיו שונות מהצבעים מהן עשויות החנוכיות המודרניות.

הצבעים מהן עשוית החנוכיות המודרניות יהיו עזים יותר, צעקניים יותר ומושכי עיניים , במקביל לצורה הכללית בה עשויות החנוכיות המודרניות.

 

לסיכום

החנוכיות המודרניות, לאור השינויים וההתפתחויות אותם עוברים כל המוצרים בימנו, בהתאם לאופי הצריכה של בני דורנו, שונות לחלוטין מאותן חנוכיות מסורתיות. יהיו כאלו שיגידו כי השינוי הוא שינוי חיובי וטבעי ויהיו כאלו שיסתכלו עליהן מעט בביקורתיות.

מה ההבדל בין חנוכיות מודרניות לחנוכיות מסורתיות

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן