האם סגירת מרפסת יכולה להוות סוכה בחגים

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

גולשים רבים שהתקינו לאחרונה סגירת מרפסת, ביקשו לדעת אם זו יכולה להוות כסוכה בחגים הקרבים. מדובר בסוגיה שחשוב להתעכב עליה ולהכיר בה מקרוב, במיוחד אם אתם רוצים לחגוג את החג באופן כשר. קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו מהי התשובה שניתנה לנו מצד רבנים שבחנו את הנושא.

 

התשובה תלויה בסוג הסגירה שברשותכם

בירור שערכנו בנושא העלה שיש סוגים שונים של סגירות מרפסת. כך שהתשובה לשאלה שהוצגה בתחילת המדריך התגלתה כמורכבת מנתונים שונים. הרבנים ציינו בפנינו שהסוכה צריכה לעמוד בתנאים מסוימים שכוללים מדידות קפדניות. עובדה זו גרמה לנו להבין שעדיף להשתמש בסוכה קיימת, מכיוון ששימוש בסגירה למרפסת יוביל לבירור מסובך אודות הנתונים הבאים של הדגם הקיים ברשותכם:

  • גובה
  • אורך
  • רוחב

לצד זאת, החלק העליון של הסגירה חייב להיות מורכב מן הצומח (מענפים). כך שלא תוכלו לקיים את החג כהלכתו אם בידיכם סגירה מלאה שכוללת גג שלא ניתן להסירו.

 

 רוצים ליהנות מחג כשר? תקימו את הסוכה במקום אחר

תזכרו שאת חג הסוכות עורכים רק פעם בשנה, בעוד המרפסת שלכם זקוקה לסגירה ייעודית לאורך כל ימות השנה. לכן, נמליץ שלא לבצע קיפול של סגירה למרפסת הקיימת, אלא להשאיר את המצב כפי שהוא. שימו לב, תוכלו להקים סוכה כשרה בקרבת מקום, לדוגמא:

  • בחניה
  • על הגג (במידה ויש)
  • בגינה

חג סוכה

מדוע יש אנשים שנוהגים להשתמש בסגירת מרפסת כסוכה?

סביר להניח שראיתם לא מעט בתי אב שעושים שימוש בסגירת המרפסת כסוכה בשנים האחרונות. אם כך, כדאי שתדעו שאלה לא חיים אורח חיים דתי בדרך כלל. הם עורכים את החג, כדי להעביר את המסורת לילדיהם, אך אין זה משנה להם אם הסוכה כשרה בהתאם למנהג שנקבע מימים ימימה. אם אתם מזדהים עם אנשים אלה, כדאי שתערכו את החג באופן זהה. שכן, כך תחסכו לעצמכם בהקמת סוכה חדשה.

 

היתרונות בסגירת מרפסת כסוכה

הצגנו בפסקה שלעיל יתרון אחד שבא לידי ביטוי בעת השימוש בסגירת המרפסת כסוכה. כעת נרחיב אודות עניין חשוב זה, כדי לחסוך לכם בזמן ומאמץ. נציין שסגירה מסוג זה תקל עליכם בכל הנוגע לעריכת השולחן והורדת הסירים והכלים שיצטברו עליו במהלך הארוחה. שכן, הסוכה תהיה בקרבת מקום ולא בחניה או במיקום אחר שיצריך עלייה וירידה במדרגות. לצד זאת, הסוכה ה"אלטרנטיבית" תאפשר לכם לארח בה בכל מזג אוויר שהוא (בימים חמים וגשומים כאחד).

 

מילים אחרונות לסיום

סגירת מרפסת יכולה להוות כסוכה בחג הקרוב עבור מי שלא מקפידים על ענייני כשרות. שכן, סגירה זו אינה תואמת לתנאים הברורים שקבועים בהלכה. שומרי המסורת יצטרכו להקים את הסוכה שלהם במקום אחר, כדי שהם יוכלו לצאת לידי חובה לאורך שבעת ימי החג.

סגירת מרפסת לסוכה

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן