שלושת הרגלים – דעת סופר סת"ם

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הדת היהודית היא אחת הדתות היפות ביותר שיש וזאת מכיוון שהיא נשענת על היסטוריה עתיקה.

לאורך השנים היהדות שינתה את אופייה ושינתה את החוקים שעל פיה היא חיה ובכל זאת בסופו של דבר מנהגים רבים נשארו ללא שינוי גם לאחר אלפיים שנות גלות.

כך לדוגמא כפי שבתקופת התנ"ך עלו לרגל לכבוד שלושת הרגלים (שבועות, פסח וסוכות) כך עולים עדיין לירושלים בחגים אלו.

שלושת החגים הללו הם חגים חשובים ביותר ויש להם השפעה עצומה על המאמינים ביהדות.

על רקע זה ברור מדוע דעת סופר סת"ם היא כה חשובה ומדוע יש לה השפעה עצומה על הדת היהודית.

סופר הסת"ם הוא לא כותב רגיל אלא כותב דתי וזה משפיע על הכתבים שהוא מעתיק או כותב ועל כך יש לתת את הדעת.

 

האם כל אחד יכול להיות סופר סת"ם?

עליכם לדעת כי העבודה בתור כותב סת"ם היא לא פשוטה לא רק זאת אלא שיש להוסיף כי ממש לא כל אחד יכול להיות כותב סת"ם וכי הדבר דורש התמחות עצומה. לא סתם בעולם היהדות סופרי סת"ם נחשבים כל כך והמקצוע שלהם כל כך מעורך וזאת עקב העובדה כי מדובר על עבודה קשה ביותר. חשבו על כך כי סופר הסת"ם כותב כל אות בצורה ייחודית וכי כול הטקסט צריך להיות מושלם ללא טעויות ותבינו איזה עבודה קשה זאת ומדוע לא רבים עוסקים בה. לכן גם סופרי הסת"ם נחשבים לעילית בציבור החרדי ונראה כי המגמה הזאת תימשך עוד שנים רבות.

 

כיצד אפשר ללמוד להיות סופר סת"ם?

אם אתם רוצים להיות סופרי סת"ם אתם צריכים לקחת בחשבון כי אתם הולכים לקראת הכשרה ארוכה. כיום אפשר ללמוד כיצד להיות סופר סת"ם במקומות מועטים וההכשרה היא לא פשוטה בכלל. עליכם לדעת כי יש מכונים המכשירים אנשים כיצד להיות סופרי סת"ם אך אתם צריכים להבין כי מדובר על משימה מורכבת ולא כל אחד יכול להיות סופר ברמה גבוהה. אם אתם מחליטים שאתם רוצים להיות סופר סת"ם כדאי לכם להשקיע את כל המאמצים בכדי להיות המומחים הגדולים ביותר בתחום זה. ככל שתלמדו יותר ותשקיעו יותר כך בעתיד יהיה לכם יותר קל למצוא עבודה ולעסוק בתחום הקשה הזה ולכן השקעה היא הדבר החשוב ביותר בלימודי סופר הסת"ם.

 

כיצד אדע כי אני בוחר סופר סת"ם איכותי שיעשה את עבודת הכתיבה?

אם אתם מחפשים אחר סופר סת"ם בשביל עבודה אתם צריכים לעשות הכול בכדי לבחור את הסופר הטוב ביותר. על רקע זה עולה השאלה איך נעשה זאת? אם כן אתם צריכים להבין כי עליכם לראות עבודות קודמות של הסופר ואז להבין האם הוא סופר ברמה גבוהה או שמא עדיף להמשיך ולחפש אחר סופר יותר איכותי.

 

ספר תורה פתוח

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן