3 מתכונים לבשר אסאדו במעשנת בשר

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ניתן להגיד שאסאדו נולד לעישון, הטעמים והריחות שלו מפעילים את בלוטות הרוק תוך כתיבת שורות אלה. ריכזנו עבורכם שלושה מתכונים מעולים לעישון בשר אסאדו במעשנת בשר. כל המתכונים מתאימים לחובבנים ומקצוענים.

 

נתח מעושן במרינדה ארגנטינאית

המתכון הבא מתאים לכמות של 10-12 מנות ומתאים להכנה בכל סוגי מעשנות בשרים. המצרכים למרינדה: נתח אסאדו במשקל 4-5 קילו, 6 כפות של חרדל דיז׳ון, 2 כפות פפריקה, חצי כוס סוכר חום, 2 כפות רוזמרין יבש, 2 כפות שום גבישי, כף מלח הימליה, כף פלפל שחור גרוס, צ׳ילי גרוס ובין 2 ל-3 גושי עץ דובדבן.

 

אופן ההכנה:

בשלב הראשון מערבבים את כל התבלינים היבשים בקערה עמוקה. לאחר מכן מנקים את הבשר מכל השומן ומורחים עליו את החרדל. לאחר שמרחנו את החרדל יש לפזר עליו את התבלינים והסוכר. בשלב השני יש להשרות את הנתח כ-24 שעות בכלי סגור. למחרת מחממים את המעשנת בטמפרטורה של 100 מעלות וממלאים את מיכל הנוזלים כשני שלישי במים פושרים. מוסיפים את גושי העישון בדלת הצדדית ואת הבשר בקומה התחתונה.

 

תהליך העישון

מעשנים את הבשר בין חמש לשש שעות עד שהבשר מגיעה לטמפרטורה של 71 מעלות צלזיוס. מוציאים את הבשר בזהירות ולאחר מכן עוטפים אותו בנייר אפייה ומעליה נייר אלומיניום. מחזירים את הבשר לעישון של שעתיים נוספות עד שהבשר במצב נימוח והעצם יוצאת ממנו בקלות. בשלב האחרון מורידים את הבשר מן האש ומאפשרים לו לנוח 20 דקות לפני ההגשה.

 

נתח מעושן בתיבול עדין

רשימת המצרכים לתיבול עדין: 4 קילו של בשר שאותו מחלקים לנתח שפונדרה ולנתח קשתית. שתי כפות חרדל גרגרים, ארבע שיני שום כתושות,  1/2 כוס צ׳ילי מתוק, כף של תבלין בהרט, 1/2 כוס יין אדום, שלוש כפות פלפל שחור גרוס ושתי כפות של שמן זית איכותי. את כל אלו מערבבים ביחד ולאחר ערבוב טוב משרים את התיבול עם הבשר למשך הלילה במקרר. ביום שלמחרת תולים את הבשר במעשנת בחום של 100 מעלות בממוצע ולמשך חמש שעות.

 

מתכון שף

רשימת המצרכים למתכון של השף היא: נתח שוט ריבס במשקל שלוש קילו על העצם. ולתיבול: כף שמן זית, כף מלח גס, כף לימון, כפית שאטה, 3 ענפים של צמח הרוזמרין, כף גרגרי כוסברה שנטחנו ו-23 כפות פפריקה מתוקה. את כל המצרכים יש לכתוש ולערבב ביחד. עוטפים את נתח הבשר היטב בתערובת התבלינים ומכניסים את הבשר למעשנת למשך כחמש שעות בטמפרטורה ממוצעת של 100 מעלות.

נתח הבשר במעשנת תמיד משתפר ומשתבח ועל מנת להפוך לטעים אף יותר תוכלו להשתמש במתכונים ולגרום לאורחים שלכם ללקק את האצבעות בסוף הארוחה. המתכונים פשוטים ואינם דורשים מומחיות או מורכבות בהכנתם ולכן מתאימים לא מעשן מתחיל.

עישון בשרים

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן