שילוב חרדים ודתיים בשוק העבודה

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

יש סטיגמה בציבור הרחב בנוגע לאוכלוסייה החרדית וזה חבל מאוד מכיוון שמי שמכיר את האוכלוסייה החרדית יודע עד כמה מדובר על אוכלוסייה ערכית, מסורה ונאמנה ולא רק לדת אלא גם לחברה הישראלית. אין עוד חברה בארץ התורמת כל כך הרבה למרות שיש לה כה מעט וזה מקור גאוותה של האוכלוסייה החרדית. הבעיה אם כן עם אוכלוסייה זו זה העובדה כי שיעור ההשתתפות של החברה החרדית בשוק העבודה הוא מאוד נמוך. זה משפיע על הממון של חברה זו וזה גם משפיע על הכלכלה הישראלית בצורה עצומה. לכן עולה השאלה מה ניתן לעשות בכדי לעודד אוכלוסייה זו לצאת ולעבוד? זו שאלה קריטית מכיוון שעלינו לזכור שחרדים רבים לא למדו מעולם לימודי ליבה וכך כישורי הבסיס שלהם לא מאפשרים להם לצאת וללמוד וזה מעיב על כל אחד ואחת מאתנו במדינה שלנו.

 

הכשרה – המפתח לשילוב חרדים

אז מה ניתן לעשות בכדי לעודד את האוכלוסייה החרדית לעבוד? אם כן הדבר החכם ביותר שאפשר לעשות הוא לפתוח קורסים לחרדים. קורסים מותאמים אשר ילמדו את האוכלוסייה הזאת מקצועות ספציפיים כמו תכנות, משפטים, עבודה סוציאלית, אומנות ועוד. כל קורס כזה יכול לשפר את המצב באוכלוסייה החרדית וכך להשפיע על כלל המדינה ועל החברה הישראלית. כמובן שיש לצאת גם במסע פרסום בחברה החרדית בכדי שאנשים יכירו את הקורס וייקחו אותו. אם לא יהיה פרסום לקורסים אזי אין להם משמעות רבה מכיוון שאף אדם לא מכיר אותם וכך ההרשמה אליהם תהיה מאוד נמוכה וזה כמובן דבר חמור מאוד שאסור להשלים אתו.

 

וודאו כי הקורס מותאם לאוכלוסייה החרדית

אם אנו מדברים על קורסים לחרדים אנו צריכים לזכור כי הקורס חייב להיות מותאם לאוכלוסייה החרדית. למה הכוונה? התכנים חייבים לעבור אישור של רבנים, המרצה צריך לדעת כיצד להתנהג והכל צריך להיות צנוע ועניו. אי אפשר ללמד חרדים כמו שמלמדים חילוניים וזאת מכיוון שמדובר על שתי חברות שונות. מי שלא יבין זאת יהיה בבעיה חמורה וספק אם הוא יצליח לפתוח קורסים לחרדים ברמה גבוהה העונים על צרכי המשק. יש לקוות כי רשות ממשלתית תיקח על עצמה את האחריות לפתוח קורסי תעסוקה לחרדים ויש לקוות כי רשות כזאת תתאים את הקורסים לחרדים ולא תעשה קורס גנרי לחרדים וחילוניים מכיוון שקורס כזה לא יצליח למשוך את האוכלוסייה החרדית.

 

לכו לקורס הנותן עזרה בתעסוקה לאחר מכן

אם אנחנו מדברים על קורסים לחרדים אנו צריכים לזכור כי בסוף הקורס יש צורך בעזרה למציאת תעסוקה. מי שמעביר את הקורס צריך לחבר בין המשתתפים בקורס ובין מעסיקים וכך להתגבר על מכשול העבודה ולהבטיח כי החרדים ישתלבו בשוק העבודה בצורה הרבה יותר נרחבת, גדולה ורבה.

 

צמיחה פיננסית

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן