על מצוות המזוזה והיתרונות בבית מזוזה מעוצב

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ישנם חוקים קפדניים ומורכבים רבים סביב הכנת מגילת המזוזה, אך בתי המזוזה המגינים עליהם אינם דורשים עיצוב מסוים. באופן כללי, בתי מזוזה הם לרוב דקורטיביים ויכולים להיות עשויים ממגוון חומרים החל פלסטיק פשוט ועד יצירות מופת מעוטרות העשויות כסף סטרלינג, אבן, עץ, זכוכית ועוד.

 

מצוות המזוזה

 

מהי מזוזה?

מזוזה משמשת לציון דלתות של בתים יהודיים. כמצוות התורה, מזוזות מורכבות משני דברים: בית מזוזה מעוצב והקלף שהיא מכילה. הקלף בתוך בית המזוזה רשום בכתב יד בפסוקים יהודים מסוימים: חלקים מתפילת שמע המתחילים במילים הידועות שמע ישראל.

 

משמעות המזוזה

המזוזה מייצגת את קו ההפרדה בין העולם החיצון לקדושת הבית. המזוזה היא סמל של הברית של אלוהים עם מאמיניו. המזוזה מייצגת את הזהות היהודית של בני הבית ואף יש המאמינים כי היא מכילה תכונות אלוהיות של מזל טוב המגן עליהם מפני רוע ופגיעה. ככזו, המזוזה מסמלת הגנה.

 

כשרות המזוזה

מזוזה כשרה צריכה להכיל קלף מזוזה שנכתב בקפידה על ידי רב על פי ההלכה. לא יכולים להיות סדקים או פגמים בקלף, כל אות אחת חייבת להיכתב בצורה מושלמת. צד אחד של הקלף צריך להיות רשום במלואו ובצד הנגדי המילה "שדי" שהיא אחד משמותיו של אלוהים וגם ראשי תיבות של המילים "שומר דלתות ישראל".

 

יתרונות בבית מזוזה מעוצב

 

בית מזוזה אטום

ישנן מזוזות רבות עם גב שסגור בצורה קלה, או לא סגור בכלל, אלא גב בית המזוזה פתוח ומכוסה בפיסת נייר כדי לשמור את המגילה במקומה. לכן, אם המשקוף חשוף ללחות (כמו למשל בחדר האמבטיה), בהחלט כדאי לרכוש בית מזוזה עם אטימה טובה.

 

בית מזוזה מעץ או מתכת

אם פתח ביתכם חשוף לאור שמש ישיר וטמפרטורות גבוהות, רצוי מאוד להימנע מבית מזוזה ממתכת, עץ או הדבקה חובבנית שעלולה להתפרק בעקבות החום ולחשוף את הקלף. כמו כן, יש להימנע מבתי מזוזה מזכוכית או פלסטיק שקוף על מנת לא לגרום להצתה.

 

בית מזוזה שקוף

בית מזוזה שקוף הוא כשר כתלות בחדר שעל משקוף דלתו תודבק המזוזה. אין להשתמש בבית מזוזה שקוף על דלתות שירותים, חדר שינה וחדר החתלה. ההיגיון מאחורי איסור זה די ברור – המגילה לא צריכה להיות גלויה במקום בו לעיתים מתפשטים.

 

בית מזוזה מפלסטיק

פלסטיק הוא אולי החומר המתאים ביותר לבית מזוזה. באתרים השונים תוכלו למצוא בתי מזוזה מפלסטיק מאוד זולים במחיר של כמה עשרות שקלים בלבד ואפילו מעוצבים יחסית יפה.

 

סיכום

בחירת עיצוב בית המזוזה תלוי בעיקר בהעדפות האסתטיות שלכם, אך גם באיכות החומרים שמרכיבים אותו. בחדרי הבית בתי מזוזה מחומרים פשוטים יכולים לעשות את העבודה, אך בחדרים לחים או בדלתות כניסה מוצפות שמש, כדאי להשתמש בית מזוזה מחומרים איכותיים יותר.

מזוזה

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן