מה תפקידו של סופר סת"ם ואיך להגיע לתפקיד?

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אם אתה אדם תורני, שתורת ישראל חשובה לו והוא רוצה להגות בה יומם וליל, אך אתה גם בעל בית וצריך לפרנס – ייתכן מאוד שעבודה כסופר סת"ם

מתאימה לך.

העבודה נעשית מהבית, בטהרה, ולפי הזמנות מלקוחות. אז איך מתחילים ולאן פונים?

 

מה זה סופר סת"ם?

סופר סת"ם הוא סופר הכותב ספרי תורה, תפילין, ומזוזות (ראשי תיבות סת"ם). הכתיבה נעשית לרוב מהבית או מחדר סגור על מנת לא להסיח את דעת הכותב וכדי לא להכניס לראשו מחשבות של חול. לפני כל כתיבה של שם ה' המפורש על הכותב לטבול ולכוון את כוונות לבו לטהרה וקדושה. הכתיבה נעשית על ידי קולמוסים מסוגים שונים על פי גודל הקלף ועל פי הסגנון המבוקש מהלקוחות.

 

למה להיות סופר סת"ם?

סופר סת"ם היא לא סתם עבודה אלא הפיכת חייך לחיי שליחות. בעזרת כתיבת תשמישי קדושה אתה מחבר את התורה לחוליה נוספת בהיסטוריה של עם ישראל ומעביר אותה לדור הבא. מזוזות מעניקות ליהודים הגנה והשגחה בביתם החדש, תפילין הן הדרך לקשר נערי ברמצווה לדורות יהודים שקיבלו לפניהם עול תורה ומצוות וכן לקדש את הבקרים של יהודים בכל העולם וספרי התורה מסייעים בהעברת התורה הלאה, קריאה בה בכל שבת וחג והידור בתי הכנסת תוך הנצחת קרובים וזיכוי הרבים.

 

מה לומדים בקורס סופרי סת"ם?

קורס סופר סתם הוא קורס המלמד את כתיבת ספרי התורה, התפילין והמזוזות בכתב אשורי. הקורס מתחיל בלימוד הדינים וההלכות הנוגעים לכתיבה עצמה וכן למה שמסביב כמו סוג הקלף, קולמוסים שונים, הנוצה והדיו וממשיך משם ללימוד החלק המעשי שהוא הכתיבה עצמה. על סופר סת"ם להיות בקי במיוחד בהלכות ובעל יראת שמים ולכן קורס סופרי סת"ם מועבר בדרך עלל על ידי רבנים גדולי שם שיתנו גם מעטפת של לימוד השקפתי ותפיסתי בנוסף ללימוד ההלכות המעמיק.

 

מה כדאי לבדוק לפני שנרשמים ללימודים?

ישנם מגוון קורסים לכתיבת סת"ם בשוק ולכן כדאי לבחון היטב לפני שנרשמים כמה הקורס מתאים לך וכן כמה העבודה בשטח מבוקשת ומתאימה לצרכיך ולצרכי משפחתך. בתור התחלה, כדאי לבדוק מי הרבנים המעבירים את הקורס והאם החומר הנלמד הוא הלכתי ומעשי בלבד או מועשר בלימודי תפיסה והשקפה. בהמשך כדאי לבדוק את דרכי ההגעה למוסד הלימודי, שעות לימודים, שכר לימוד נדרש, שעות השקעה מעבר לשעות הלימודים וכו' על מנת להתארגן היטב משפחתית וכלכלית. בנוסף כדאי לבדוק עד כמה זקוקים לסופרי סת"ם באיזור מגוריך ולהתייעץ עם סופרי סת"ם אחרים לגבי האפשרות לפרנסה ואיך מתחילים כעצמאים בשוק. לבסוף כדאי לבדוק מה עוד מעניק מוסד הלימודים פרט ללימודים עצמם. ישנם מוסדות המציידים את הלומדים בהם בשלל ציוד לעסק כגון שולחן מקצועי, קולמוסים בגדלים שונים, סדנת שיווק עצמי וכו'.

שולחן עבודה

 

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן