מה זה פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

את מס הכנסה כולנו מכירים, אך רובנו שואלים את עצמנו מה זה פטור ממס הכנסה והאם קיים בכלל דבר כזה? אז כן, למרות שמס הכנסה נראה כמס שמחייב את כולם כמעט ללא יוצא מהכלל, ישנם כאלה הפטורים ממנו – ויתכן שהם אפילו לא מודעים לכך. על מנת שלא תפספסו כספים רבים בעת תשלום מס שאתם בכלל פטורים ממנו, כדאי להכיר מהו פטור ממס הכנסה ומי בדיוק זכאי לו. כדאי לבדוק, המשיכו לקרוא.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה הוא מס אשר כל ישראלי (או אדם שצמחה לו הכנסה בישראל) צריך לשלם, באופן יחסי מגובה ההכנסה שלו ובהתאם למדרגות המס הקבועות בחוק. עם זאת, ישנם אנשים הנמצאים במצב מסוים אשר פוטר אותם מתשלום מס הכנסה. הזכאים לפטור לא צריכים לשלם מס הכנסה כלל, עד לתקרת הכנסה מסוימת.

הפטור חל על הכנסה מיגיעה אישית, הכנסת עבודה, והן על הכנסה שאינה מיגיעה אישית דוגמת הכנסה פאסיבית. לכן, כל מי שיש לו הכנסה החייבת במס, ועומד בתנאים, יתכן שהוא זכאי לפטור ממס הכנסה או אפילו להחזרי מס רטרואקטיביים על מס ששילם ביתר בעבר.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

עכשיו לשאלת המיליון – למי יש פטור ממס הכנסה? נכים מעל ל-90% בנכות רפואית משוקללת, עשויים להיות זכאים לפטור. במידה ואתם סובלים מנכות רפואית בעקבות בעיה רפואית או פציעה בתאונה, כדאי שתבדקו מהו אחוז הנכות המשוקללת שלכם, שמחושבת על בסיס מכלול פגיעותיכם ונכויותיכם השונות.

את השקלול ניתן לבצע בעצמכם באמצעות המחשבון הייעדי באתר המוסד לביטוח לאומי. כך תוכלו לראות האם אתם עומדים ברף הפטור מבחינת אחוזי הנכות הרפואית. יש לשים לב שהנכות אליה מתייחסים בעת בחינת זכאות לפטור היא כאמור נכות רפואית משוקללת, ולא נכות תפקודית.

כמו כן, בנוסף לאחוזי הנכות, ישנו רף של תקופת הנכות – לצורך קבלת פטור ממס הכנסה יש להיות זכאים לאחוזי נכות לתקופה של 185 ימים ומעלה, וכמובן עד לצמיתות. משמע, גם מי שזכאי ליותר מ-90% אחוזי נכות רפואית משוקללת, אך זכאי לה לתקופה של 184 ימים ומטה, לא יהיה זכאי לקבל פטור ממס הכנסה.

 

איך מגישים?

ניתן להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה באמצעות מילוי טופס ייעודי ושליחתו למס הכנסה באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים או לחילופין להגישו באופן פיזי בלשכת פקיד השומה הקרובה למקום מגורכם.

כמו כן, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס בגין שנת מס בה הייתם זכאים לפטור אך לא נהניתם ממנו בפועל, גם כאן באמצעות לשכת פקיד השומה או באמצעות הגשה מקוונת באתר רשות המיסים.

 

סיכום

אם אתם מוצאים את עצמכם זכאים לפטור ממס הכנסה, בדקו זאת בהקדם האפשרי על מנת שלא תפספסו פטור שמגיע לכם אך אתם לא נהנים ממנו בפועל. ניתן לבצע את הבדיקה לזכאות בעצמכם, ואפילו מבלי לצאת מהבית, או לחילופין לפנות לאחד הגורמים המסייעים – הממשלתיים או הפרטיים.

דולרים

 

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן