חשיבותה של ברכת המזון

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

רבים מאתנו מברכים את ברכת המזון בסיום הארוחה מבלי לדעת באופן מלא את החשיבות של ברכה זו. עניין זה גרם לנו להבין כי יש צורך לבדוק את העניין מקרוב ולהציג בפניכם את החשיבות של הברכה שיגרום לכם להכיר בה באופן מעמיק. 

 

תכירו תחילה את הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כדי שנוכל לציין בפניכם את המידע המלא אודות ברכת המזון, היינו צריכים לפנות אל רבנים. שכן, היה לנו חשוב להציג את הפרטים המדויקים ביותר בנושא. אל הרבנים הללו הגענו באמצעות פרסום הודעות בפורומים שונים ברחבי הרשת. הצגנו את עצמנו כמובן והסברנו שאנו עתידים לכתוב מדריך בנושא. מיד לאחר מכן, שאלנו מהי החשיבות של ברכת המזון וקיבלנו את תשובותיהם של 3 רבנים. בשורות הבאות נציג בפניכם את תשובותיהם.

 

ברכת המזון – תקציר אודותיה

נהוג לומר את  ברכת המזון לאחר שאוכלים לחם או כל דבר אחר שעליו מברכים את הברכה: "… המוציא לחם מן הארץ". במרבית המקרים, מדובר באכילה של לחמניות, חלות, פיתות וכדומה. חשוב לציין כי ברכה זו נאמרת לאחר שנאכלה כמות מינימלית של סוגי מאכלים אלו. ההלכה מכנה את הכמות הזו "כזית".

 

תשובה מספר 1 לשאלה מה החשיבות של ברכת המזון?

הרב הראשון שענה להודעה שלנו הציג תחילה את הסדר של ברכת המזון כדי שיוכל בהמשך להסביר על חשיבותה. סדר זה יוצג בפניכם כעת:

  1. ברכת הזן
  2. ברכת הארץ
  3. ברכת בונה ירושלים
  4. ברכת הטוב והמטיב ועוד

לדבריו, החשיבות של ברכת המזון נוגעת לפת שהוא המזון הבסיסי ביותר שמביא לשובע. חשוב לברך אותה כדי להודות על המזון הבסיסי הזה שמאפשר לכל אחד ואחת מאתנו להרגיש שבעים. צריך תמיד לזכור שהלחם ושאר המזון מגיע אלינו בזכות ה' יתברך, כך שצריך תמיד להיות בהודיה אל הקב"ה על האוכל שאכלנו עכשיו ועל מה שנקבל ממנו בעתיד.

 

תשובה מספר 2 לשאלה מה החשיבות של ברכת המזון?

הרב השני ציין בפנינו כי מאחורי ברכת המזון עומדות סגולות שונות שכל אחד רוצה ליהנות מהן. לדבריו, הסגולה הבולטת ביותר היא סגולה לחינוך הבנים למצות. אומרים שרבי יעקב דוד מראדומסק סיפר שחסיד התלונן פעם על בנו שלא מברך את ברכת המזון לאחר שאכל פת לחם.

לדבריו, הוא הפציר בו לעשות כך, אבל שום דבר לא הועיל. הרבי יעץ לו שאם הוא (האב) יקבל על עצמו לברך את ברכת המזון בקול, הוא יראה שבהמשך, בנו יתחיל גם כן לברך את הברכה. כך שבעצם, יש פה חשיבות גבוהה של חינוך הבנים למצוות.

 

לסיום

עד כאן כל המידע המקיף אודות החשיבות של ברכת המזון. כעת, כשיש ברשותכם את כל הפרטים הנחוצים הללו, נותר לכם להמשיך ולומר את הברכה לאחר אכילת מאכלים שמצריכים את אמירתה. שיהיה בתיאבון!

מזון

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן