בתי הדין לגיור – פתיחת תיק

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מהו גיור וכיצד הוא מתנהל בארץ?

מזה שנים רבות, שהעם היהודי מקבל אליו "מתגיירים". אנשים יקרים אלו, קושרים את גורלם בגורל העם היהודי, מקבלים החלטה רבת השלכות ושיקולים, ועוברים תהליך מרתק, מורכב וקסום של הצטרפות לעם היהודי.

בשנים האחרונות, בעקבות גלי העלייה הגדולים ובעקבות הקשר הנרחב אותו מנהל העם היהודי בארץ ישראל עם כל מדינות העולם, נוצר מצב בו במדינת ישראל ישנם אזרחים רבים, שאינם מוגדרים כיהודים מן המניין מבחינה לכתית, אך הם מנהלים חיים ישראליים לכל דבר ועניין.  לדוגמה, הם מתגייסים לצבא, חוגגים את החגים היהודיים, מנהלים זוגיות עם בן זוג יהודי, ובאופן כללי רואים את עצמם כחלק מעם ישראל, לפחות בפן הלאומי.

כתוצאה מכך, הוקמו בארץ מכוני גיור, שמטרתם, לא בכפייה כמובן, לספק מענה הולם לרצונם של חלקים מהאזרחים הללו, לעבור תהליך של הצטרפות הלכתית לעם ישראל, ובסופו של דבר להגיע לרגע המרגש של קבלת עול מלכות שמיים בפני "בית הדין", כלומר הרכב רבני שדן באופן פרטני בהליך אותו עובר כל גר, ולהצטרף בזכות לעם היהודי.

אך, רבים לא מבינים כיצד מתנהל התהליך ורואים אותו כמשוכה כמעט בלתי אפשרית למעבר, בין אם בפן הבירוקרטי, ובין אם בפן המנטלי. לשם כך, ננסה להציג ולהסביר בפניכם בפשטות, כיצד מתחיל תהליך הגיור, וכיצד פותחים תיק גיור בבית הדין.

 

שלבי פתיחת התיק

פניה אל אולפן הגיור

בשלב הראשון, יהיה עליכם ליצור קשר עם אחד מאולפני הגיור הקרובים לביתכם, של "עמי אולפני גיור". האולפנים פזורים ברחבי הארץ וניתן להגיע אליהם בקלות רבה. ניתן ליצור קשר עם אולפני הגיור דרך אתר האינטרנט של המכון. נציגי המכונים יעברו אתכם על הפרטים הטכניים הקשורים בהרשמה, ולאחר תהליך פשוט, הירשמו למועד פתיחת הקורס הקרוב.

 

מהלך הקורס ופתיחת התיק

בשלב השני, לאחר שהתחלתם את קורס הגיור, תגיעו לשלב פתיחת תיק הגיור. כחודשיים לאחר תחילת הקורס, לאחר שאכן תיווכו כי אתם מוצאים עניין בתכני הקורס ורוצים להמשיך בתהליך הגיור, ייקבע מועד מיוחד בו תעברו מעין ראיון קצר עם שליח בית הדין לגיור.

השליח יגיע במועד שייקבע, ובמאור פנים, יחד עם המורים המלווים אתכם בתהליך, הוא ישאל אתכם על מידת ההתקדמות שלכם בתהליך, מידת המחויבות אותה אתם מרגישים כלפי התהליך, ומהם השלבים הבאים אותם אתם רוצים ליישם בתקופה הקרובה.

בסופה של הפגישה, ייפתח לכם באופן רשמי תיק בבית הדין לגיור, בו יצוינו תוצאות המפגש שלכם עם שליח בית הדין, משימות להתקדמות שניתנו לכם ומטרות אליהן אתם שואפים לקראת סיום התהליך והמפגש הסופי עם בית הדין.

 

לסיכום

תהליך פתיחת תיק הגיור, הוא תהליך פשוט ויעיל, שלא אמור לעמוד לכם כמכשול, במידה וקיבלתם את ההחלטה להתגייר.

 

פסיקה משפטית

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן