איפה אפשר לקרוא את פרשת השבוע?

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

חמישה חומשי תורה מהווים יחד חלק מהתורה שבכתב. כל חומש מחולק לפרשות, סך כל הפרשות עומד על 54. פרשת השבוע מהווה בכל שבוע פרשה אחרת מ-54 הפרשות הנקראת בשבת בבית הכנסת מתוך ספר התורה. מהלך קריאת התורה השבועי מאפשר לכל יהודי ללמוד בכל שנה את התורה שבכתב.

אנו קוראים מדי שבוע את פרשת השבוע בשלמות בשבת ואילו בתפילת מנחה של שבת קודמת אנו קוראים חלק מהפרשה, וכן בקריאת התורה של ימי חמישי ושני הקודמים לשבת. איפה אפשר לקרוא את פרשת השבוע ופירושים על הפרשה? קראו בפנים.

 

קריאת פרשות השבוע

כדי להספיק מדי שנה מחזור שלם של כל פרשות התורה, נוהגים בשנים מסוימות, לקרוא בשבת אחת שתי פרשות. בארץ קיימים 6 זוגות של פרשות אותן ניתן לצרף יחד, בחו"ל ייתכן חיבור פרשה נוספת. הפרשות המתחברות:

  • ויקהל-פקודי
  • תזריע מצורע
  • אחרי מות-קדושים
  • בהר-בחוקותיי
  • מטות-מסעי
  • ניצבים וילך
  • בחו"ל – חוקת-בלק.

פרשת בראשית, הפרשה הראשונה בתורה נקראת בשבת שאחרי שמחת תורה. לעומתה, הפרשה האחרונה: "וזאת הברכה" – נקראת בשמחת תורה.

פרשה

כיצד מתרחש מהלך הקריאה של פרשת שבוע בבית הכנסת?

כל פרשה מחולקת לשבע, כך שלאחר תפילת שחרית של שבת עולה בכל פעם יהודי אחר לתורה . קטעי הפרשה המחולקים מכונים: "עליות". כל אדם העולה לתורה יברך ברכות מיוחדות לפני הקריאה ולאחריה. בעל הקורא עומד על יד העולה ומראה לעולה לתורה את הנקודה בה קוראים בתורה באותו זמן. העליות מחלוקת בצורה כזו: עלייה ראשונה תינתן לכהן, עלייה שניה תינתן ללוי ושאר העליות תינתנה לישראל.

 

סיפור מההפטרה

לאחר קריא התורה ייקרא קטע מהנביאים הנכונה הפטרה. תוכן הקטע מהנביא יהיה קשור למועד קריאת פרשת השבוע או לתוכנה.

 

היכן ניתן לקרוא את פרשת השבוע?

את פרשת השבוע ניתן לקרוא מהחומש המתאים. בנוסף, ניתן לקרוא פרשת שבוע עם פירושים והעמקה במאגרי מידע שונים כמו: "תורת אמת" – מאגר ספרות קודש תורני אונליין המאפשר היכרות מעמיקה עם פרשת השבוע לפי פירושיהם של גדולי העיון, ההלכה והמוסר ביהדות, אתר  https://maimlayam.co.il המרכז רעיונות, פירושים ומבט מעמיק על תוכן פרשת השבוע וכן אתרים כמו "הידברות", מאגר ספרות הקודש ועוד.

פרשה

פרשת השבוע – חיבור שבועי לתורה הקדושה

העיון והלימוד בפרשת השבוע מאפשרים לנו להתחבר אל התוכן המקראי האלמותי של התורה הקדושה המנחילה לנו הלכות, הנהגות והשקפה אמיתית אבסולוטית. באמצעות הלימוד השבועי אנו נחשפים לערכים נצחיים, היסטוריית העם היהודי והלכות למעשה הנוגעות לחיינו – כאשר מהות היהודי הינה חיים על פי התורה.

 

פרשת השבוע בראי התקופה

באמצעות חשיפה לדברי חז"ל ופירושי הראשונים והאחרונים על פרשת השבוע, נפתח בפנינו צוהר לעולם ערכים רחב, שלא היינו מגיעים אליו בהסתכלות שטחית על הדברים. אלו משמשים לנו עד ימינו אנו כמצפן רוחני ערכי שלא יסולא בפז.

פרשה

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן