אילו תמונות של רבנים מביאות סגולה לחיים ארוכים?

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הבחירה לכבד את קירות הבית בדמותו של רב מסוים היא מנהג ותיק בבתים יהודיים. המאמינים רואים בתליית התמונה מתן כבוד לרב, שאותו הם רואים כמנהיג רוחני, וכן תזכורת קבועה לערכים ולאורחות החיים, בהם בחרו, בהתאם לתורתו של הרבי.

גם שומרי מסורת נוהגים לתלות תמונות של רבנים וצדיקים, לבחירתם, על קירות הבית והמשרד, ומאמינים שהתמונה היא בחזקת נוכחות חיובית שמקנה להם תחושת ביטחון ומעוררת בהם השראה. ישנם רבנים שתמונותיהם נתפסות גם כסגולה וכברכה לחיים ארוכים.

 

אריכות ימים ביהדות

אריכות חיים, בבריאות טובה, היא אחת הברכות הנחשבות ביותר בקרב יהודים מאמינים. בטקסים רבים מברכים את חתן השמחה באריכות ימים, יש שבוחרים לשאת קמע לאריכות ימים כמו תליון בצורת עץ מניב פרי, על שרשרת.

יש כאלה שמקפידים קלה כחמורה על מצוות כיבוד הורים, עליה נאמר במקרא שהיא התנאי לחיים ארוכים ויש מי שמאמין כי חיים שראויים לאריכות ימים הם כאלה שמשלבים לימוד תורה, קיום מצוות וגמילות חסדים ויש שבוחרים לתלות בביתם תמונות של רבנים להדפסה כסגולה לחיים בריאים וארוכים, בדרך כלל בנוסף למילוי המצוות, כמובן.

אריכות ימים ביהדות

תמונות של רבנים

ההחלטה לתלות בבית של יהודי מאמין תמונה של רב, לא תמיד הייתה מקובלת, מסיבות שונות. אבל כיום, נהוג מאוד לתלות על קירות הבית, ולעתים גם על קירות המשרד או בית העסק, תמונות של רבנים, שלפי אמונתם, הם מנהיגים מוסריים וערכיים.

תליית תמונה של רב נחשבת להבעת כבוד לדרכם ולחוכמתם של הרבנים, לעזרה מוחשית לזכור את הרב, אם הלך לעולמו או אם חי במרחק, להרעיף מזל טוב על הבית ועל יושביו ובעיקר, להוות תזכורת תמידית למתגוררים בבית לפעול על פי דרך התורה ודרכו של הרב ולקבל מהתמונה השראה לחיות חיים מלאי משמעות ואמונה. המאמינים חשים שתליית תמונתו של הרב היא הזמנה של הרב, השראתו וברכתו, אל ביתם ואל משפחתם.

תמונות של רבנים

אילו תמונות נחשבות סגולה לחיים ארוכים?

האמונה שתמונתו של רב קדוש בבית תביא איתה אווירה יהודית רוחנית ותהיה סגולה לבריאות טובה ולאריכות ימים לבני המשפחה, אינה קשורה באופן הדוק לרב מסוים. רוב המאמינים בוחרים ברב של הקהילה בה הם חיים, המנהיג הרוחני של הדרך בה הם בוחרים לחיות ולמלא את רצון האל. ישנם מספר רבנים שתליית תמונותיהם נחשבת באופן ברור לסגולה לאריכות ימים וניתן למצוא את התמונות תלויות גם בביתם של יהודים מסורתיים או שאינם דתיים כלל.

בין הרבנים האלה ניתן למצוא את הרבי מלובביץ' האחרון, רבי מנחם מנדל שניאורסון; הרמב"ם, אחד מגדולי הפילוסופים היהודיים, הרב והמנהיג החסידי רבי נחמן מברסלב. גם הרב עובדיה, הרב קנייבסקי והגאון מווילנה נחשבים גם הם לרבנים שתמונתם מביאה עמה ברכה של אריכות ימים.

אילו תמונות של רבנים מביאות סגולה לחיים ארוכים

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן