אילו מוצרים ניתן לקנות בחנות תשמישי קדושה

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר ארבעת המינים
מאמרים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

תשמישי קדושה הם חפצים שבהם אנשים משתמשים על מנת לקיים מצוות. כל חפץ המודר כתשמיש קדושה אינו בר עיקול. תשמישי קדושה אלו חפצים כמו למשל: טלית, חנוכייה, ציצית, כיפה, תפילין ועוד. ביהדות חל איסור על עיקול של תשמישי קדושה. מבחינת היהדות, כל דבר אשר מוזכר בו שמו של הקדוש ברוך הוא, אסור לזרוק או לעקל, רק לגנוז, משום הקדושה המתייחסת אל החפצים הללו. הנה המוצרים שתוכלו לרכוש בחנות לתשמישי קדושה.

 

תשמישי קדושה – הרקע

אזכור של תשמישי קדושה, החל להופיע כבר בתלמוד הבבלי. נוכל לגלות במגילה של התלמוד אזכור המתייחס להבדל בין תשמיש קדושה שהשתמשו בו על מנת לקיין מצוות כמו למשל בית כנסת, סוכה, שופר ועד לבין תשמישים שנעשה לשם הקדושה כמו למשל: תיק לספר בתורה, תפילין, מזוזות ועוד.

גם היום יש אנשים המשתמשים בתשמישי קדושה, וגם כשהם עושים בהם שימוש הם לרוב עושים הבדלה בין תשמישי קדושה לתשמישי מצווה וקוראים להם למעשה: תשמישי קדושה. יש לא מעט מקומות המוכרים תשמישי קדושה. תוכלו למצוא גם תשמישי קדושה מודיעין שיצרו גם לפני מאות שנים לשימוש של קהילות יהודיות ברחבי העולם.

 

עיקול וגניזה – תשמישי קדושה

ביהדות יש איסור חמור על כל עיקול של תשמישי קדושה. תוכלו למצוא בהלכה היהודית שאומרת כי כל חפץ או כל דבר אשר מוזכר בו שמו של הקדוש ברוך הוא, אסור לזרוק או לעקל אלא רק לגנוז אותו, משום שהקדושה מתייחסת לאותם תשמישים. היו מקרים ביהדות שאנשים לא ידעו מה לעשות תשמישי קדושה מסוימים כמו למשל: יריעה סביב ארון קודש, יהודים רבים התחבטו המון בשאלה האם הווילון שנמצא סביב הארון הוא עצמו משייך אל תשמישי הקדושה.

גם הווילון נחשב כתשמיש קדושה וגם הוא לפעמים עוטף או נוגע בספר בתורה ולכן אסור לזרוק אותו, רק לגנוז אותו. יש רבים האומרים שכם הדוכן לקריאת הספר תנ״ך בבית כנסת אינו תשמיש קדושה, אך זאת מכיוון שהוא אינו מכוסה במפה או בכל בד אחר שעליו מונח ספר התורה. גם הוא נחשב לתשמיש קדושה ואסור לגנוז אותו.

 

מוצרי תשמישי הקדושה

מזוזות הם תשמישים המגיעים או בנוסח ספרדי או בנוסח אשכנזי. ניתן להזמין גם מזוזות במגוון של צבעים, מידות וגם סגנונות. סידורים הם תשמישים סידורים המגיעים במגוון של סוגים וזאת לפי הקהילה היהודית והמנהגים שלה.

למשל, סידור של קהילה יהודית בארצות הברית, יהיה שונה מסידור של קהילה בישראל. תוכלו למצוא גם סוגים מגוונים של טליתות, טלית אקראילן, טלית גוונים, טלית הכותל ועוד. תוכלו למצוא בחנות לתשמישים גם בתי מזוזות, ספרי תורה ועוד.

 

לסיכום

תשמישי קדושה הם חפצים, או אביזרים או פריטים שבהם מוזכר השם של הקדוש ברוך הוא. זה יכול להיות גם חפץ או ספר שנחשב כקדוש. תוכלו למצוא בחנויות מגוון רחב של תשמישי קדושה כמו ציצית, כיפה, חנוכייה ועוד.

תשמישי קדושה מודיעין

שלום, אני מעוניינ/ת ארבעת המינים בסיטונאות, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן